بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

یکی از پر استقبال‌ترین بیمه‌هایی که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان است. این بیمه تمامی خسارت‌هایی را که برای افراد ایجاد می‌شود را پرداخت خواهد کرد.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان خسارت‌های جانی و همین طور صدمات جسمانی وارد شده به کارکنان و کارگران را تحت پوشش قرار می‌دهد. کار اکثر کارگاه‌های تولیدی از این بیمه بهره می‌برند. کارفرما تمامی مسئولیت جانی و مالی را که برای کارگران خود ایجاد می‌شود را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد تا اگر اتفاقی در محدوده کاری ایجاد شود کارفرما توسط بیمه می‌تواند آن را پرداخت نماید.
سه دسته بندی برای بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان یا کارگران وجود دارد که آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم که به شرح زیر می‌باشد:

  • بیمه نامه مسئولیت بازرگانی، خدماتی، صنعتی، اداری
  • بیمه مسئولیت
  • بیمه نامه مسئولیت کارفرما در قبال کارگران ساختمانی
  • بیمه نامه مسئولیت در قبال کارکرد کارکنان عمرانی

این سه دسته از این شاخه‌های دسته بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان است که کارفرما می‌تواند به راحتی از این سه دسته بهره‌مند شود.

شکستن شیشه

بیمه مسئولیت قراردادی

یکی از اهدافی که برای بیمه مسئولیت اصفهان وجود دارد جبران تمامی زیان‌ها و ضرر‌هایی است که به صورت مالی و جانی به یک طرف قرار داد که در این طرف قرارداد تخلف صورت گرفته است ایجاد می‌شود این بیمه مسئولیت به صورت قراردادی بین دو طرف می‌باشد.

بنابراین یکی از طرفین که تعهدات خود را نتواند انجام دهد متخلف شناخته می‌شود و باید تمامی مسئولیت آن را برعهده بگیرد.
با این حال به کار بردن بیمه مسئولیت قراردادی برای بسیاری از کارگاه‌های تولیدی مناسب می‌باشد البته تمامی زیان‌ها و خسارت‌هایی که در بین ما بین طرفین ایجاد می‌شود به راحتی به کمک این بیمه انجام خواهد شد و پرداخت می‌شود.

انواع بیمه مسئولیت وجود دارد، یکی از نوع‌های دیگری که برای بیمه وجود دارد بیمه‌های اعتباری است. اینگونه بیمه‌ها به عنوان بیمه‌های صداقت در امانت یا بیمه‌های فروش اقساطی نیز نام برده می‌شوند البته بیمه‌ها نیز وجود دارند که شامل طرح‌های خاص هستند.

بیمه اعتباری صداقت در امانت باعث می‌شود که در آن ضرر و زیان‌هایی که از نا صداقتی و خیانت در امانت در بین کارگران و کارکنان برای امور مالی و همین طور هزینه‌هایی که از آن کاسته شده است را ایجاد می‌کند.
بنابراین برای این که شرکت‌ها و یا کارگاه‌های تولیدی بتوانند این شرایط را برای خود و کارکنان خود به وجود بیاورد که اگر مشکلی در شرایط مالی و همین طور هزینه‌های جاری آن‌ها ایجاد شد بتوانند از این بیمه بهره ببرند.
گاهی اوقات امکان دارد اعتمادی که بین دو طرف در میان کار ایجاد شود از بین برود بنابراین امکان انجام دادن نادرست کار و همین طور خیانت در امانت بین کارکنان به شدت افزایش می‌یابد در این بین به کار بردن بیمه اعتباری صداقت در امانت یکی از گزینه‌های مفید خواهد بود.

بیمه اعتباری فروش اقساطی

یکی از انواع دیگر بیمه، بیمه اعتباری فروش اقساطی بیمه ضررها و زیان‌هایی را که سازمان‌ها و موسساتی که به افراد خود افرادی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند اعتبار و یا وام می‌دهند.
علاوه بر این که به آن‌ها وام می‌دهند می‌توانند محصولات یا خدمات خود را به شکل قسطی به فروش برسانند.
با این حال تمامی موسسات از مشتریان خود وثیقه دریافت می‌کنند با این حال با توجه به این که وثیقه نیز دریافت می‌شود امکان دارد که بازهم مشتریان مطالبات خود را به راحتی وصول نکنند بنابراین بیمه نامه اعتباری فروش اقساطی می‌تواند تمام این ریسک‌ها را تحت پوشش قرار دهد.
بنابراین باید تمامی شرایط را در نظر داشت بنابراین موسساتی که اقدام به چنین و فرایندهایی می‌کنند باید بتوانند در آینده نگری خود به خوبی را در رابطه با فروش محصولات خود در نظر بگیرد.

راه رفتن بر روی طنابیکی از بیمه‌های دیگری که در بالا از آن یاد کردیم بیمه طرح‌های خاص است این بیمه هدف‌های زیادی را در بر می‌گیرد که آن‌ها را بیان می‌کنیم.
گاهی اوقات خسارت‌ها و زیان‌هایی به وجود می‌آیند که برای بیمه‌گر بسیار نادر و جدید می‌باشد بنابراین جز خسارت‌های نیست که به صورت عمومی مطرح شده باشد.
بنابراین به این خسارت‌ها خسارت‌های نادر و یا خاص گفته می‌شود.
بنابراین برای خسارت‌های خاص بیمه‌های خاص نیز در نظر گرفته می‌شود که بیمه طرح خاص برای این موارد قرار داده شده است.
بنابراین این بیمه نیز مانند نوع‌های دیگر بیمه می‌تواند تمام زیان‌ها و ضررهای مالی و جانی را که به افراد وارد شده است را مورد تحت پوشش خود قرار دهد.
البته حق بیمه و قوانین که به قوانین و شرایطی که برای بیمه نامه ایجاد می‌شود طبق توافقی که بین طرفین ایجاد شده است مشخص می‌شود بنابراین قانون خاص و مشخصی برای بیمه طرح‌های خاص وجود ندارد.

یکی از نوع‌های دیگری بیمه مسئولیت مدنی است البته بعضی از ضررها و زیان‌هایی که برای افراد پیش می‌آید تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار نمی‌گیرند که شامل:

  • ضرر و زیان‌هایی که از عمد و به صورت تقلبی صورت می‌گیرد
  • خسارت‌هایی که از انفجارهای هسته‌ای و یا تشعشعات رادیواکتیو ایجاد می‌شود
  • ضرر و زیان‌های جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و عواملی از این قبیل خسارت‌ها و ضرر‌هایی از تخلف و قوانین در نظام دولتی

در صورتی که باید بتواند تمام وظایف و تعهدات خود را به صورت کامل انجام دهد در این گزارش در مورد تعهد به وظایفی که دارد کوتاهی کند تمام این قرارداد بیمه شروع آن باطل و بلااثر خواهد بود. خرید بیمه مسئولیت مدنی شرایط خاصی دارد. حتی اگر بیمه گذار به صورت عمد یا به صورت سهل از قوانین و شرایطی که باید برای بیمه به طور کامل توضیح داده شده باشد و آن را بیان کرده باشد با در این حال نیز تاریخ انعقاد قرارداد باطل و اثری از آن نخواهد بود.

یکی از نکات دیگری که برای بیمه وجود دارد پرداخت حق بیمه است حق بیمه باید پس از این که قرارداد بین دو طرف صورت گرفت باید پرداخت شود در غیر این صورت اگر حق بیمه پرداخت نشود اگر خسارت‌های ایجاد شد بیمه خسارت‌های آن را پرداخت نخواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *