مزایای بیمه بدنه اتومبیل

اتومبیل یکی از وسایل کاربردی و پراستفاده انسان می‌باشد. امروزه نقش اتومبیل برای کوتاه شدن مسیر و رسیدن به موقع به محل موردنظر بسیار اهمیت دارد. گاهی اوقات، خساراتی که بر روی بدنه اتومبیل اتفاق می‌افتد، هزینه‌های زیادی را برای مالک اتومبیل ایجاد می‌کند و امکان پرداخت هزینه‌های هنگفت در هر زمان و شرایطی برای افراد امکان نخواهد داشت.
مزایای بیمه بدنه اتومبیل بسیار زیاد است، بیمه بدنه اتومبیل، برای مواقعی که صاحب اتومبیل، نتواند هزینه‌های مربوط به خسارات وارد آمده بر اتومبیل را پرداخت کند، مناسب است.

بیمه بدنه اتومبیل، تنها برای اتومبیل قابلیت دارد و این بیمه برای افراد هیچ کاربردی نخواهد داشت. بیمه بدنه اتومبیل، مانند سایر یبمه‌های دیگر به دو قسمت تقسیم می‌شود. از نمایندگی بیمه بدنه در اصفهان بیمه بدنه اتومبیل را تهیه کنید و از مزایای بیمه بدنه اتومبیل استفاده کنید. قبل از خرید بیمه از انواع خسارت‌های خودرو که تحت پوشش بیمه نیستند اطلاع داشته باشید.

خطرات اصلی برای بیمه بدنه چیست؟

همان طور که در بالای مقاله نیز به انواع بیمه اشاره شد که در دو بخش، بیمه اصلی و بیمه اضافی قرار داده می‌شدند؛ ابتدا اطلاعاتی را در رابطه با بیمه اصلی بیان می‌کنیم.

بیمه اصلی، شامل خطراتی از جمله:

  • آتش سوزی
  • سرقت
  • انواع حادثه به صورت کلی و جزئی
  • سرقت به شکل کلی

چتر بیمه برای اتومبیل

آتش سوزی در بیمه بدنه اتومبیل

یکی از حوادث دیگری که بیمه بدنه اتومبیل، آن را تحت پوشش خود قرار داده است؛ در رابطه با حوادث ناشی از آتش سوزی می‌باشد. انفجار و صاعقه دو فاکتوری که در حوادث غیرمترقبه برای اتومبیل به وجود می‌آید و منجر به آتش سوزی اتومبیل می‌شود؛ در دسته بیمه آتش سوزی، برای اتومبیل قرار می‌گیرد.

سرقت اتومبیل و بیمه بدنه

بیمه بدنه اتومبیل، سرقت خودرو را تحت پوشش خود قرار داده است. هنگامی که خودرو به سرقت برود؛ بیمه بدنه هزینه‌های آن را پرداخت می‌نماید. البته در بیمه بدنه اتومبیل، پوششی که برای سرقت در نظر گرفته شده است و حالت را به خود اختصاص می‌دهد.
حالت اول، سرقت‌های کلی را در نظر می‌گیرد و وسایلی را که به شکل داخلی در اتومبیل قرار دارند را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

  • نکته

البته برای افرادی که تمایل به بیمه کردن قسمت‌های داخلی اتومبیل خود و استفاده از آن را دارند؛ ابتدا باید به صورت داوطلبانه اقدام به بیمه قطعات و لوازم جانبی خودرو کنند.

البته سقف معینی از بیمه برای قطعات و لوازم جانبی خودرو وجود دارد که افراد می‌توانند بسته به نوع نیاز خود از آن بهره‌مند شوند. هنگامی که لوازم جانبی خودرو، بیمه بدنه می‌شوند؛ تمامی هزینه‌های سرقت لوازم جانبی خودرو توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

بیمه بدنه خودرو

خطرات فرعی در بیمه بدنه چیست؟

جدای خطرات اصلی و دسته بندی آن، خطرات دیگری نیز برای اتومبیل به وجود می‌آید که به آن خطرات فرعی نیز گفته می‌شود. هزینه خطرات فرعی به صورت جداگانه محاسبه می‌شود و تحت پوشش بیمه بدنه اتومبیل قرار می‌گیرد.

خطرات فرعی که برای اتومبیل اتفاق می‌افتد شامل:

  • سرقت لوازم خودرو
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • هزینه مربوط به توقف
  • حوادث طبیعی
  • ریخته شدن مایعات اسیدی و شیمیایی
  • شکسته شدن شیشه

در رابطه با سرقت اتومبیل، جدای این که بیمه بدنه برای اتومبیل شکل گرفته است؛ صاحب خودرو تمایل به بیمه کردن لوازم جانبی اتومبیل دارد. در این شرایط، شرکت بیمه علاوه بر پوشش بیمه بدنه برای اتومبیل، لوازم، قطعات و تجهیزات دیگر خودرو را با خواسته صاحب خودرو تحت نظر بیمه قرار می‌دهد.

لوازمی که به صورت داخلی در اتومبیل، تحت پوشش بدنه بیمه قرار می‌گیرند از جمله: سیستم صوتی، رینگ و لاستیک می‌باشد.

هزینه ایاب و ذهاب در بیمه بدنه چیست؟

یکی از فاکتور‌هایی که برای بیمه بدنه شکل گرفته است؛ هزینه ایاب و ذهاب می‌باشد.

هنگامی که از پوشش بیمه‌ای ایاب و ذهاب استفاده می‌شود؛ در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای که منجر به نبود خودرو شود؛ هزینه مربوط به رفت و آمد در طول روز به صورت مشخص، تعیین شده و شرکت بیمه موظف به پرداخت آن می‌باشد. البته بیمه ایاب و ذهاب در مواردی مانند: سرقت اتومبیل کاربرد بیشتری را از خود نشان می‌دهد.

توقف اتومبیل، نیز یکی از زیرشاخه‌های بیمه بدنه است؛ زمانی که اتومبیل به هر دلیلی متوقف می‌شود و تحت پوشش خطرات بیمه قرار می‌گیرد؛ بیمه موظف به پرداخت خسارت ناشی از توقف اتومبیل می‌باشد.

خساراتی که از حوادث و بلایای طبیعی، برای اتومبیل اتفاق می‌افتد؛ شرکت بیمه هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند. صاعقه از دسته بلایای طبیعی می‌باشد؛ اما همان طور که در بالا مقاله نیز به آن اشاره شد؛ صاعقه از جمله بلایای طبیعی، که در دسته خطرات اصلی بیمه بدنه اتومبیل قرار می‌گیرد؛ بنابراین برای استفاده از مزیت‌های آن لزومی به پرداخت هزینه اضافی برای آن نمی‌باشد. در هر صورت بیمه بدنه اتومبیل، در هر شرایط و موقعیتی کاربرد‌های خود را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *