دریافت تخفیف بیمه بدنه

بیمه بدنه از آن دست از بیمه‌نامه‌هایی است که در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف برای آن تخفیف‌های متفاوتی در نظر گرفته‌اند. این یک نمونه از دلایل بسیار مهم از نوسانات قیمت بیمه بدنه در نمایندگی بیمه بدنه خودرو در اصفهان است؛ زیرا در برخی از موارد تخفیف بیمه بدنه در بعضی از شرکت‌های بیمه تا 70 درصد می‌رسد. در صورتی که تمایل به تمدید بیمه بدنه دارید یا حتی برای نخستین بار قصد دارید بیمه بدنه خریداری کنید این مطلب را از دست ندهید.

راهکارهای دریافت تخفیف بیمه بدنه

دریافت تخفیف بیمه بدنه راهکارهای مختلفی دارد که شامل:

  1. تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر
  2. تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه
  3. تخفیف بیمه بدنه برای مالکان بیمه عمر
  4. تخفیف بیمه بدنه برای خسارت بانکی بلند مدت
  5. انتقال بیمه بدنه و استفاده از سابقه تخفیف عدم خسارت
  6. تخفیف بیمه بدنه خودروهای وارداتی
  7. تخفیف بیمه بدنه برای مالکان عدم خسارت در بیمه شخص ثالث
  8. تخفیف‌های مناسبتی بیمه بدنه
  9.  تخفیف بیمه بدنه برای مناطق آزاد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر

در اغلب شرکت‌های بیمه‌ای خودروهایی که تازه از کارخانه وارد بازار شده‌اند اصطلاحاً صفر هستند. تخفیفی بر روی بیمه بدنه آن‌ها ارائه می‌شود. مقدار این تخفیف در شرکت‌های مختلف متغیر است.

خودروهای صفر در بیمه بدنه در شرکت‌های بیمه با تعریفی که در بازار خودرو از ماشین صفر می‌شود با هم فرق می‌کند. در شرکت‌های بیمه نباید سه ماه از تحویل خودرو از کارخانه گذشته باشد. تقریباً می‌توان گفت که تمامی شرکت‌های بیمه‌ای تخفیف را برای خودروهای صفر قائل هستند. به عنوان نمونه می‌توان به تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر بیمه ایران، تخفیف بیمه پارسیان و سایر شرکت‌های بیمه‌ای دیگر اشاره کرد.

تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه

2. تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه

بیشتر شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه تخفیف‌های گروهی در نظر گرفته‌اند این تخفیف‌ها برای سازمان‌های مختلف و همچنین برای مشاغل و کسب‌وکارهای مختلف متفاوت است. از جمله تخفیف گروهی می‌توان به تخفیف مانند:

  • تخفیف بیمه بدنه برای ایثارگران
  • تخفیف بیمه بدنه برای اعضای هیئت علمی
  • تخفیف بیمه بدنه برای اعضای نظام مهندسی
  • تخفیف بیمه بدنه برای قضاوت و اعضای کانون وکلای دادگستری
  • تخفیف بیمه بدنه برای خودروسازان مانند سایپا و ایران خودرو

3. تخفیف بیمه بدنه برای مالکان بیمه عمر

بعضی از شرکت‌های بیمه برای بیمه‌گذاران بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تخفیف‌هایی در بیمه بدنه در نظر می‌گیرند از قبیل بیمه بدنه آسیا افرادی که از این بیمه‌نامه استفاده می‌کنند می‌توانند از این تخفیف‌ها استفاده کنند. البته باید گفت که در بیمه آسیا مقدار تخفیف‌ها برحسب سرمایه فوت بیمه‌نامه مشخص می‌شود.

تخفیف بیمه بدنه خودروهای وارداتی

4. تخفیف بیمه بدنه برای خسارت بانکی بلند مدت

این نوع تخفیف از تخفیفانی است که از طریق بعضی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود مانند بیمه بدنه آسیا و بیمه بدنه پارسیان. شرکت‌های بیمه برحسب اندوخته‌ای که بیمه‌گذار در بانک‌های مربوط به آن دارد این تخفیف‌ها را ارائه می‌نماید.

5. انتقال بیمه بدنه و استفاده از سابقه تخفیف عدم خسارت

یکی از روش‌های دریافت تخفیف بیمه بدنه این است که در صورتی که خودروی جدیدی خریداری کردید و قصد دارید تا از سابقه تخفیف بیمه بدنه قبلی خود برای خودروی جدید استفاده کنید. برای این منظور باید بیمه‌گذار بیمه‌های هر دو خودرو یک نفر باشد؛ اما باید گفت امکان انتقال بیمه بدنه به شخص دیگر هم وجود دارد که باید مراحل اداری آن انجام شود.

6. تخفیف بیمه بدنه خودروهای وارداتی

در صورتی که خودروی شما از خودروهای وارداتی است شما می‌توانید برای خرید بیمه بدنه از تخفیف بیمه بدنه استفاده کنید. البته این تخفیف تنها برای خودروهای سواری که از سال ساخت آن‌ها تنها 7 سال میلادی نگذشته باشد ارائه می‌گردد.

در بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای تخفیف‌ها برای خودروهای وارداتی ارائه می‌شود که ارزش خودروی آن‌ها بسیار بالا است مانند بیمه بدنه دانا، البرز و ….

تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه

7. تخفیف بیمه بدنه برای مالکان عدم خسارت در بیمه شخص ثالث

برای خرید بیمه بدنه بعضی از شرکت‌های بیمه تخفیفانی را به منظور داشتن سابقه عدم خسارت بیمه ثالث ارائه می‌کنند. میزان این نوع تخفیف‌ها برحسب تعداد سال‌هایی است که تعداد بیمه شخص ثالث دارای سابقه عدم خسارت بوده است. با توجه به شرایط و میزان درصد تخفیفی که در مورد این مسئله وجود دارد در شرکت‌های مختلف با یکدیگر کاملا متفاوت است. به ویژه شرایط ویژه برای استفاده از این تخفیف به این شکل است که فرد بیمه‌گذار دو بیمه‌نامه شخص ثالث و بیمه بدنه باید یک نفر باشند و فرد برای نخستین بار بیمه بدنه خریداری می‌کند. شرکت‌هایی که از این تخفیف‌ها برخوردار هستند بیمه بدنه آسیا، بیمه بدنه پارسیان و غیره می‌باشند.

8. تخفیف‌های مناسبتی بیمه بدنه

اغلب شرکت‌های بیمه به مناسبت‌های مختلف اعم از مناسبت اعیاد مانند عید فطر، عید نیمه شعبان و غیره یا حتی به مناسبت روز بیمه تخفیف‌های مختلفی ارائه می‌دهند این تخفیف‌ها ثابت کرده است که به صورت دوره‌ای ارائه می‌شود و در طول سال به صورت مستمر وجود ندارند.

9. تخفیف بیمه بدنه برای مناطق آزاد

تخفیف بیمه بدنه تنها مختص به خودروهایی است که در مناطق آزاد رفت و آمد دارند این تخفیف از جمله تخفیفانی است که از طریق شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *