فاکتورهای خرید بیمه بدنه خودرو

هنگام خرید بیمه بدنه خودرو لازم است در مورد فاکتورهای خرید بیمه بدنه خودرو اطلاعات داشته باشید.

فاکتورهای خرید بیمه بدنه خودرو

  1. پوشش‌های بیمه بدنه اتومبیل
  2. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه اتومبیل
  3. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اتومبیل
  4. مقدار فرانشیز بیمه بدنه اتومبیل
  5. پرداخت سیار بیمه بدنه خودرو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. پوشش‌های بیمه بدنه اتومبیل

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو در اصفهان نظیر پوشش‌های اصلی و اضافی است که پوشش‌های بیمه بدنه اصلی از طریق کلیه شرکت‌های بیمه در اختیار بیمه‌گذاران قرار داده می‌شود؛ در حالی که پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ماشین از طریق بعضی از شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذار عرضه می‌شود.

2. پوشش‌های اصلی بیمه بدنه اتومبیل

  1. سرقت کلی ماشین
  2. سقوط ماشین
  3. واژگونی ماشین
  4. خسارت دیدن ماشین در اثر تصادف
  5. آتش گرفتن اتومبیل
  6. منفجر شدن ماشین
  7. صدمه دیدن خودرو در اثر بروز صاعقه
  8. کشیده شدن میخ، خط و خش بر روی خودرو

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه اتومبیل

3. پوشش‌های اضافی بیمه بدنه اتومبیل

  • شکسته شدن شیشه ماشین
  • ترانزیت
  • هزینه ایاب و ذهاب
  • نوسانات قیمت خودرو
  • از بین بردن فرانشیز
  • صدمه دیدن خودرو در اثر ریختن مواد شیمیایی
  • آسیب دیدن ماشین در اثر حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و طوفان

شرکت‌های بیمه تمامی پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو را به شخص بیمه‌گذار ارائه نمی‌کنند. هر شرکت بیمه‌ای با توجه به معیارها و قوانینی که خود وضع کرده است تنها تعدادی از موارد پوشش‌های اضافی بیمه بدنه را به بیمه‌گذار ارائه می‌کند. به عنوان مثال پوشش کشیده شدن میخ، خط و خش بر روی اتومبیل تنها شرکت بیمه ‌ایران به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد یا پوشش از بین بردن فرانشیز را تنها شرکت بیمه آسیا به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند. با این حال برای خرید بهترین بیمه بدنه ماشین باید شرکت بیمه‌ای که بیشترین پوشش بیمه‌ای بدنه را به بیمه‌گذار ارائه می‌کند را انتخاب کنید.

4. مقدار فرانشیز بیمه بدنه اتومبیل

منظور از فرانشیز درصدی از هزینه خسارت وارد شده به خودرو است که باید از سوی راننده پرداخت شود. هر کدام از پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه بدنه؛ از مقدار فرانشیز متفاوتی برخوردار می‌باشند. به همین علت می‌بایستی هنگام خرید بیمه بدنه ماشین، به سراغ شرکت بیمه‌ای بروید که مقدار فرانشیز اندکی را در صورتی که به خودروی شما خسارتی وارد شود از شما دریافت کند.

پوشش‌های بیمه بدنه اتومبیل

5. پرداخت سیار بیمه بدنه خودرو

مهم‌ترین فاکتور در خرید بهترین بیمه بدنه خودرو، نحوه پرداخت خسارت در شرکت‌های بیمه‌ای است. بعضی از شرکت‌های بیمه به علت داشتن شعب مختلف و زیاد امکان پرداخت به صورت سیار را برای بیمه‌گذار فراهم کرده‌اند. متاسفانه به دلیل ناآگاهی مردم از اینکه برخی از تصادفات نیاز به کروکی یا مراجعه حضوری به شرکت بیمه نیست؛ چرا که امکان کارشناسی سیار برای آن‌ها وجود دارد. لذا این نکته بستگی به شرکت بیمه مورد نظر بیمه‌گذار دارد. بایستی در صحنه تصادف منتظر رسیدن افسر پلیس باشند تا بتواند کروکی بکشد و بیمه شده بتواند با در دست داشتن کروکی به مراکز مربوط خسارت بیمه را پرداخت کند.
در زمان خرید بیمه بدنه حتما به این مورد دقت کنید که شرکت بیمه شما امکان پرداخت سیار بیمه بدنه خودرو را داشته باشد.

بهترین شرکت بیمه برای خرید بیمه بدنه خودرو

با توجه به وجود شرکت‌های متعدد بیمه‌ای در سراسر کشور مانند شرکت‌های بیمه آسیا، ایران، بیمه دانا، البرز، بیمه پارسیان، سامان و غیره خدمات و پوشش‌هایی که مربوط به بیمه بدنه خودرو می‌باشد را در اختیار بیمه‌گذاران قرار می‌دهد.
به طور قطع نمی‌توان بیان کردن که کدام شرکت بیمه نسبت به سایر شرکت‌های بیمه‌ای دیگر بهتر است؛ زیرا که شرایط بیمه بدنه ماشین در هر کدام از این شرکت‌ها با یکدیگر فرق می‌کند که بستگی به معیارهای شخص بیمه‌گذار و نیازهای او دارد. به عنوان نمونه برخی از بیمه‌گذاران تنها می‌خواهند قصد خرید بیمه بدنه‌ای را دارند که قیمت پایینی داشته باشد اما دسته‌ای از بیمه‌گذاران هستند که به پوشش‌هایی که یک شرکت بیمه ارائه می‌کند بیشتر از هزینه برای آن اهمیت قائل‌اند.
بر همین اساس بایستی در ابتدا معیارها و شرایط و نیازهای خود را برای خرید بیمه بدنه خودرو شناسایی کنید سپس متناسب با این موارد پوشش‌های بیمه بدنه‌ای که هر کدام از شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند را با یکدیگر مقایسه کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای بیمه بدنه ماشین خود انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *