تفاوت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بانک

شاید شما هم علاقه‌مند باشید که بدانید سود سرمایه‌گذاری در کدام یک از بخش‌های بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بانک بیشتر یا مطمئن‌تر است؟ با این انتخاب شما می‌توانید با کاهش میزان سوددهی بانک‌ها در بازار طلا و دلار مواجه شوید. به همین دلیل لازم دانستیم تا در مورد تفاوت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بانک بپردازیم.

مهم‌ترین تفاوت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بانک

مهم‌ترین تفاوت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بانک عبارت است از:

  1. وجود تخصص در سرمایه‌گذاری
  2. میزان نرخ سود
  3. دریافت وام
  4. معافیت مالیاتی
  5. سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری
  6. سرمایه‌گذاری در زمان ازکارافتادگی
  7. نیاز به صدور اموال توسط طلبکاران

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. وجود تخصص در سرمایه‌گذاری

با توجه به اینکه برای سرمایه‌گذاری در بهابازار و یا خرید و فروش ملک و زمین و خرید دلار و طلا لازم است که آگاهی خود را از بازار، تحلیل‌های تخصصی و تجربه کافی کسب نمایید تا بتوانید سود زیادی به جیب بزنید و سرمایه قابل توجهی کسب نمایید. بیمه عمر، سرمایه‌گذاری است که با یک شناخت کامل از بیمه عمر آغاز می‌شود این بیمه‌نامه یکی از بهترین و عالی‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری است. با سرمایه‌گذاری در بیمه عمر دیگر نگران آینده خود نباشید.

2. میزان نرخ سود

بیشترین سودی که به بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد دو نوع سود تضمینی و سود مشارکتی است. سود تضمینی بیمه عمر، تضمین بیمه عمر مرکزی است که بر روی بیمه‌نامه‌های عمر است و مقدار این سود در طول مدت بیمه عمر برای دو سال با سود 16 درصد در نظر گرفته شده است، برای دو سال بعد 13 درصد و برای سال‌های بعدی تا پایان قرارداد 10 درصد است.

با توجه به شرایط بیمه عمر میزان سود بیمه‌نامه‌های عمر در طول مدت جاری این بیمه‌نامه از این میزان کمتر نخواهد بود؛ لذا سود بانکی که به سرمایه‌گذاری‌های بانکی تعلق می‌گیرد مقدار مشخصی ندارد و احتمال اینکه این میزان سود در طول مدت داشتن سپرده تغییر کند وجود دارد.

میزان نرخ سود بیمه عمر

3. دریافت وام

از مزیت‌های منحصربه‌فرد بیمه عمر دریافت وام است که نیازی به ضامن و وثیقه ندارد. هر شخصی که از این بیمه‌نامه برخوردار باشد می‌تواند بدون نیاز به ضامن از پس‌انداز بیمه‌نامه خود وام بیمه عمر بگیرد. پس‌انداز بیمه‌نامه عمر ضامن وام شما می‌باشد در صورتی که بازپرداخت به موقع اقساط بیمه عمر را انجام دهید سرمایه شما دست نخورده باقی می‌ماند و طبق قانون بیمه عمر از تمامی مزیت‌های آن برخوردار می‌شوید.

4. پوشش‌های بیمه عمر

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین پوشش‌های بیمه‌نامه عمر، پوشش فوت بیمه‌نامه عمر است که صاحب بیمه‌نامه می‌تواند از این پوشش استفاده کند که شما با خرید بیمه عمر از معتبرترین نمایندگی بیمه عمر اصفهان می‌توانید از این پوشش استفاده کنید.
مقدار پوشش فوت چندین برابر حق بیمه پرداختی فرد بیمه شده است که زمانی که صاحب بیمه‌نامه فوت شد سرمایه به ذینفعان آن تعلق می‌گیرد.

بعد از پوشش فوت به هر دلیلی بیمه‌نامه‌های عمر هر فردی که بیمه‌نامه عمر دارد در صورتی که در طول مدت داشتن این نوع بیمه‌نامه به یکی از 5 گروه از بیماری‌های سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی قلب باز، انواع سرطان‌ها یا پیوند یکی از اعضای اصلی مبتلا شود می‌تواند از این پوشش‌ها استفاده کند.

سقف تعهدات این پوشش‌ها در سازمان‌های مختلف بیمه‌ای متغیر است. برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به بیماری‌های خاص مانند سرطان گوشش بیمه‌ای جداگانه‌ای ارائه می‌کنند. از دیگر پوشش‌های بیمه عمر می‌توان به هزینه نقص عضو یا هزینه‌های پزشکی و یا از کار افتادگی اشاره کرد. با توجه به شرایط ارائه این نوع پوشش‌ها در شرکت‌های بیمه‌ای مختلف که با یکدیگر متفاوت است. به عنوان نمونه پوشش هزینه‌های پزشکی از طریق برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌گردد.

پوشش‌های بیمه عمر

5. سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری

سرمایه بیمه‌های عمر اغلب با مبالغ اندکی انجام می‌گیرد از پرداخت‌های حداقلی که به صورت ماهانه و یا سالانه توسط فرد بیمه شده آغاز می‌شود تا یک سرمایه‌گذاری بزرگ با پوشش‌های مطلوب برای شما است. به همین دلیل برخی از اقتصاددانان بیمه عمر را جزء دسته پس‌اندازهای خرد اقتصاد می‌نامند.

اگر شخصی در اثر حادثه‌ای فوت کند مجموع فوت طبیعی به علاوه فوت حوادث به علاوه تمام اندوخته بیمه‌نامه به ذینفعان بیمه‌نامه پرداخت می‌شود این مسئله از ویژگی‌های فوق‌العاده بیمه عمر در مقایسه با سپرده‌گذاری در بانک است.

6. سرمایه‌گذاری در زمان از کارافتادگی

شاید برای هر فردی این مسئله ایجاد شود که دیگر نتواند کار کند و درآمد کسب نماید. در این زمان سیستم‌های بانکی به دلیل از کار افتادگی شما هیچ گونه خدمات اضافی مالی و رفاهی برای شما در نظر نمی‌گیرند.
چنانچه که در بیمه عمر فرد بیمه شده پوشش از کار افتادگی را بر روی بیمه‌نامه عمر خود داشته باشد مدت زمان قرارداد از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود و شرکت بیمه حق بیمه عمر او را تا پایان قرارداد پرداخت می‌نماید.

پوشش بیمه از کارافتادگی سرمایه‌ای از طریق برخی از شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود. این نوع پوشش‌ها برای افرادی که توانایی قبلی خود را برای کار کردن نداشته باشند و درآمدشان کاهش یافته باشد می‌توانند از این مزیت بیمه عمر بهره‌مند شوند.

7. نیاز به صدور اموال توسط طلبکاران

سرمایه‌ای که در هر بیمه‌نامه عمر وجود دارد به ذینفعان آن بیمه‌نامه تعلق می‌گیرد. طبق شرایط و قوانین این بیمه‌نامه، سرمایه بیمه عمر با توجه به سپرده‌های بانکی در اختیار هیچ کس نخواهد بود حتی دولت و یا طلبکاران وی، به همین دلیل اگر قصد دارید سرمایه‌گذاری مطمئن و قابل‌اعتمادی داشته باشید بیمه عمر می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد.
تفاوت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بانک گسترده است، در برخی از موارد بیمه عمر مزایای فوق‌العاده‌ای دارد، یکی از اصلی‌ترین دلایل نخریدن بیمه عمر اطلاع نداشتن افراد از مزایای بیمه عمر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *