سرمایه‌گذاری در بیمه عمر

اغلب افراد علاقه‌مند هستند که در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند به ویژه سرمایه‌گذاری‌هایی که سودهای تضمینی دارد که ریسک‌پذیری زیادی برای افراد ندارد همیشه بهترین گزینه هستند که می‌تواند گزینه مطلوبی برای سرمایه‌گذاری در بیمه عمر است که به شکل تضمین شده نتیجه مناسبی را در مجاورت پوشش‌های بیمه‌ای برای تمامی افراد ایجاد می‌کند.

در این گفتار قصد داریم در خصوص سوالات مختلفی که در زمینه انواع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری وجود دارد بپردازیم.

مهم‌ترین سوالات در خصوص سرمایه‌گذاری در بیمه عمر

  1. آیا شرکت‌های بیمه اعتبار کافی دارند؟ در صورتی که ورشکسته شوند چه افرادی جوابگو هستند؟
  2. در صورت تغییر حاکمیت کشور چه کسانی جوابگویی سرمایه‌های بیمه عمر خواهند بود؟
  3. سود تضمینی با سود مشارکتی بیمه عمر چه تفاوتی با هم دارند؟
  4. دلیل تفاوت سود مشارکت شرکت‌های بیمه چیست؟
  5. آیا مبلغی که 20 الی 30 سال دیگر شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کنند ارزشمند است؟

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

خرید بیمه عمر

1. آیا شرکت‌های بیمه اعتبار کافی دارند؟ در صورتی که ورشکسته شوند چه افرادی جوابگو هستند؟

شرکت‌های بیمه عمر در صورتی که ورشکسته شوند و جمع کنند تکلیف بیمه‌های عمر چه خواهد شد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که شرکت‌های بیمه دارای مجوز بیمه مرکزی هستند که تحت نظارت مستقیم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است تا به حال شرکتی در صنعت بیمه گزارش نشده که اعلام ورشکستگی یا کلاهبرداری کرده باشد.
بر اساس ماده 44 قانون راه‌اندازی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که برای شرکت بیمه‌ای مشکلی مانند ورشکستگی رخ دهد، بیمه مرکزی مهم‌ترین وظیفه‌اش حمایت از حقوق بیمه‌گذاران است که جوابگوی خسارت بیمه‌شدگان خواهد بود.

2. در صورت تغییر حاکمیت کشور چه کسانی جوابگویی سرمایه‌های بیمه عمر خواهند بود؟

با توجه به داشتن هفت رکن اصلی و مهم ملی که در صورت تغییر حکومت بدون هیچ مشکلی باز به کار خود ادامه خواهد داد بیمه مرکزی ایران است یکی از این هفت رکن است. از جمله ثبت احوال، ثبت اسناد و غیر. به عنوان نمونه اگر شخصی چند سال سابقه بیمه تامین اجتماعی در زمان حکومت شاهنشاهی داشته باشد می‌تواند سوابق خود را پیگیری کند.

سود تضمینی بیمه عمر

3. سود تضمینی با سود مشارکتی بیمه عمر چه تفاوتی با هم دارند؟

  • سود تضمین شده، تضمین بیمه مرکزی بر روی بیمه‌نامه‌های عمر است که طبق دستورالعمل و بخشنامه‌های بیمه مرکزی مشخص می‌شود. در حقیقت این سود حداقل سودی است که به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد و می‌تواند آن را دریافت کند.
  • طبق آخرین اعلام بیمه مرکزی، سود تضمینی بیمه عمر در دو سال اول قرارداد 16 درصد و در دو سال دوم 13 درصد و در سال‌های بعدی 10 درصد می‌باشد.
  • سود مشارکت حاوی سرمایه‌گذاری حق بیمه‌های زندگی شرکت‌های بیمه در پروژه‌های عمرانی، فعالیت‌های اقتصادی مختلف در کشور بوده است و بستگی به میزان درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری ازطریق شرکت بیمه می‌باشد.
  • عواملی که باعث تفاوت در میزان سوددهی شرکت‌های بیمه در بیمه‌نامه‌های عمر می‌باشد میزان سود مشارکت بیمه عمر است.
  • هر سال شرکت‌های بیمه کل سود مشارکت در منافع و سود تضمینی را تحت عنوان سود قطعی مطرح می‌کنند و در اختیار بیمه‌گذاران خود قرار می‌دهند.
  • سود مشارکت در منافع بر اساس سال‌های آتی قابل پیش‌بینی نخواهد بود، لذا می‌توان فرایند سوددهی آن شرکت را در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار داد و شرکت بیمه‌ای را انتخاب کرد که بیشترین سود را به بیمه‌گذاران خود پرداخت کند.

4. دلیل تفاوت سود مشارکت شرکت‌های بیمه چیست؟

بر اساس سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلف مانند مسکن و بورس و غیره در زمینه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند به همین علت از نظر بیمه و تولید حق بیمه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند؛ مقدار سوددهی شرکت‌های بیمه عمر در اصفهان در سود مشارکتی با هم متفاوت است.

5. آیا مبلغی که 20 الی 30 سال دیگر شرکت‌های بیمه به بیمه‌گذاران پرداخت می‌کنند ارزشمند است؟

در صورتی که می‌خواهید بیمه‌نامه عمری با سود ارزشمند دریافت کنید بایستی به موارد بسیار مهمی در هنگام خرید بیمه عمر از نمایندگی بیمه عمر اصفهان توجه کنید؛ مانند:

افزایش سود بیمه عمر

چطور سود بیمه عمر خود را بالا ببریم؟

در هنگام خرید توجه داشته باشید که بیمه‌ای که خریداری می‌کنید سوددهی بالایی داشته باشد که شامل موارد زیر باشد:

  • میزان و درصد حق بیمه در هنگام خرید بیمه عمر با مبلغ مناسب و ارزشمند خریداری کنید.
  • در صورتی که قصد دارید تنها سرمایه‌گذاری انجام دهید بهتر است بیمه‌نامه‌ای با پوشش دهی کمتر انتخاب کنید.
  • حق بیمه عمر را سالانه پرداخت نمایید. روش‌های پرداخت به صورت ماهانه یا شش ماهه سوددهی بیمه‌نامه عمر شما را کاهش می‌دهد.
  • مدت بیمه عمر را برای طولانی مدت برای پرداخت حق بیمه تهیه کنید، سپس پرداخت کنید. بیمه‌نامه‌هایی که به صورت 5 ساله و 10 ساله است در مقایسه با بیمه‌نامه‌هایی که 30 سال سوددهی دارند بسیار کمتر است.
  • علاوه بر پرداخت حق بیمه‌نامه عمر یک مبلغی را تحت عنوان واریز به اندوخته بیمه‌نامه خود واریز کنید.

کدام شرکت بیمه سود بیشتری را در بیمه عمر پرداخت می‌کند؟

اگر تمایل دارید که بدانید کدام شرکت‌های بیمه سود بیشتری را در بیمه عمر دریافت می‌کنند بایستی یک مطالعه جامع و کامل از شرکت‌های مختلف بیمه داشته باشید و هر کدام از آن‌ها را از نظر میزان سوددهی مورد بررسی قرار دهید.

کدام روش پرداخت حق بیمه به سود بیمه‌گذار است؟

امکان پرداخت حق بیمه به شکل سالانه، شش ماهه یا ماهانه در شرکت‌های مختلف بیمه امکان‌پذیر است؛ لذا تنها پرداخت حق بیمه به شکل سالانه بر اساس پرداخت روزشمار سود از سوی شرکت‌های مختلف بیمه به سود بیمه‌گذار است.

راهنمای خرید بیمه عمر

چنانچه که قصد خرید بیمه عمر را دارید و تمایل دارید که بیمه‌نامه‌ای انتخاب کنید که تمامی نیازهای بیمه‌ای شما را به خوبی پوشش دهد و سود ارزشمندی نیز دریافت کنید به شما توصیه می‌کنم که حتما با کارشناسان و مشاورین ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *