پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث

با شروع بیماری کرونا به ایران و گسترش آن موجب شد تا یک سری از اقدامات و محدودیت‌هایی در زندگی روزمره افراد ایجاد شود؛ مانند تعطیلی بیشتر کسب‌ و کارها، مراکز خدماتی و فروشگاه‌ها منجر شد تا افراد و کسب‌ و کارها خدمات خود را به صورت اینترنتی در اختیار مشتریان خود قرار دهند. با توجه به اینکه در شرایط کرونا نیز نیاز مردم به این خدمات همچنان پابرجا است، از این رو این صنعت نیز در این مسیر حرکت کرده است. به این معنا که افرادی که بیمه ثالث در اصفهان آن‌ها تمام شده است و نیاز به تمدید مجدد آن دارند و یا اشخاصی که دچار آسیب و ضرر مالی شده‌اند و می‌خواهند خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنند.
چنانچه که در شرایط کرونایی موجود، درباره چگونگی خرید و تمدید بیمه و یا پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث و بدنه و دیگر بیمه‌ها پرسشی در ذهنتان ایجاد شد می‌توانید با مطالعه این محتوا پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت کنید.

پرداخت حضوری یا اینترنتی خسارت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

با همزمان شدن شیوع بیماری کرونا و تعطیلات نوروز و با ایجاد محدودیت‌هایی تردد و کاهش ساعات کاری شرکت‌های بیمه منجر شده تا تعداد بسیاری از بیمه‌گذاران برای دریافت خسارت دچار دردسرهایی شوند.
البته شرکت‌های بزرگ بیمه در ایران هنوز نتوانسته‌اند خدمات اینترنتی مورد نیاز بیمه‌گذاران را به نحو صحیح و کاربردی ارائه نمایند؛ لذا هنوز یک راهکار ویژه و سریع و البته آسان و غیرحضوری برای دریافت خسارت وجود دارد و آن هم استفاده نمودن از خدمات سیار می‌باشد.

نحوه دریافت خسارت بدون مراجعه حضوری

نحوه دریافت خسارت بدون مراجعه حضوری

یکی از امکانات نوینی که بیشتر شرکت‌های بیمه مانند ایران، بیمه آسیا، رازی، بیمه سامان، البرز و غیره به مشتریان خود ارائه می‌دهند پرداخت خسارت سیار است. برای استفاده نمودن از خدمات پرداخت خسارت سیار در بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه بعد از رخ دادن تصادف در محل حادثه باید با شماره شرکت بیمه تماس برقرار کنید تا توسط کارشناسان ارزیاب خسارت بیمه در محل حادثه مورد ارزیابی قرار بگیرد. ارزیاب خسارت بعد از بررسی مدارک و نوع حادثه، مبلغ خسارت را ارزیابی می‌کند و در صورت توافق طرفین حادثه در مورد مبلغ خسارت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبلغ مورد نظر به حساب شخص آسیب‌دیده واریز خواهد شد. برخی از شرکت‌های بیمه شرایط خاصی را به دلیل شیوع کرونا اتخاذ کرده‌اند.

چند نکته مهم درباره پرداخت خسارت سیار

1. با کمک گرفتن از پرداخت خسارت سیار، یعنی درخواست اعزام کارشناس خسارت، تنها در ساعات اداری صورت می‌گیرد، نه به صورت 24 ساعت شبانه‌روز.

2. برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه آسیا، دانا قابلیت پرداخت خسارت سیار وجود ندارد، برای اطمینان یافتن از این نکته بعد از رخ دادن حادثه باید سریعاً با شرکت بیمه تماس بگیرید.

3. پرداخت خسارت سیار تنها برای خسارت‌های مالی انجام می‌شود نه خسارت‌های جانی.

4. برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه ‌ایران این امکان را فراهم کرده است که چنانچه که مبلغ خسارت پایین است، سند اعتباری را در محل حادثه به آسیب‌دیده ارائه می‌دهد.

3 نکته مهم درباره پرداخت خسارت سیار

مدت زمان اعلام خسارت به شرکت بیمه در شرایط کرونا

در اغلب شرکت‌های بیمه، افراد فرصت دارند تا حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری خسارت خود را به شرکت بیمه اعلام کنند. در شرایط کرونایی برخی از شرکت‌های بیمه مانند بیمه‌ایران مهلت اعلام خسارت را بیشتر کرده است تا بیمه‌گذاران با خیال آسوده‌تر مراحل دریافت خسارت را انجام دهند.

ساعات کاری شرکت‌های بیمه در شرایط کرونا

زمانی که کرونا شروع شد ساعت کاری شعب شرکت‌های بیمه کاهش یافت. شعب شرکت‌های بیمه با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خدمات مورد نیاز خود را به افراد ارائه می‌دادند.

خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث در شرایط کرونا

با توجه به اهمیت بیمه شخص ثالث و اجباری بودن بیمه شخص ثالث که بیمه‌ای اجباری است و صاحبان خودرو بایستی در مدت زمان مقرر برای خرید یا تمدید آن اقدام کنند به غیر از جریمه مشکلات بسیاری نیز برایشان ایجاد شد. بر همین اساس با هدف کنترل بیماری کرونا، مدیر بیمه مرکزی اعلام کرد که تمامی بیمه‌گذاران می‌بایستی به شکل اینترنتی برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث اقدامات لازم را انجام دهند.

خرید یا تمدید تمامی بیمه‌ها در شرایط کرونا از بیمه آسیا

هنگام خرید اینترنتی بیمه نامه از این سایت شما علاوه بر اینکه از تخفیفات مختلفی برخوردار می‌شوید، بیمه نامه شما نیز به صورت رایگان و سریع به آدرس مورد نظر شما ارسال می‌شود. با در نظر داشتن نکات بهداشتی و پیشگیرانه در مورد بیماری کرونا، بیمه آسیا همواره در خدمت هموطنان عزیز است و آماده ارائه خدمات با کیفیت می‌باشد همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره در مورد خرید انواع بیمه نامه‌ها دارید بهتر است از مشاورین متخصص ما در این حوزه مشورت بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *