انواع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

در حقیقت بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یکی از روش های مناسب برای آینده است. با توجه به انواع مدل‌های بیمه عمر خوب است که پیش از انتخاب بیمه‌نامه برای خود، بر اساس بررسی شرایط هر کدام از این بیمه‌نامه‌ها بپردازید.
بیمه عمر در اصفهان یکی از بیمه‌نامه‌هایی است که دارای پوشش و مزیت‌هایی مختلفی است که می‌توان با انتخاب آن آینده خود را تضمین کرد. مهم‌ترین پوشش این بیمه‌نامه سرمایه فوت است چنانچه که بیمه‌گذار فوت شد به ذینفعان آن بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.
جالب ‌توجه است که شما می‌توانید با اندوخته‌های ناچیز خود این بیمه‌نامه را تهیه کنید و از تمامی پوشش‌های این بیمه‌نامه استفاده کنید. درصد سودی که در پایان قرداد بیمه‌نامه به شما تعلق می‌گیرد بسیار بیشتر از مجموع پول‌هایی است که برای حق بیمه‌نامه خود در طول این سال‌ها پرداخت کرده‌اید.
تمامی شرکت‌های بیمه شاخه‌های دیگری از انواع بیمه را در طرح‌های مختلف بیمه‌ای به متقاضیان ارائه می‌کنند، این بیمه‌نامه‌ها اسامی مختلفی دارند که هر کدام پوشش‌ها و مزایای مختلفی دارد. شامل انواع بیمه عمر پارسیان، انواع بیمه عمر سامان، انواع بیمه عمر پاسارگاد و انواع بیمه عمر ایران می‌باشند.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

بهترین پوشش بیمه عمر، حق بیمه عمر در پایان قرارداد همراه با سود تضمینی است که به بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد.

7 نوع بیمه عمر عبارتند از:

  1. بیمه تمام عمر
  2. بیمه زمانی
  3. بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان
  4. بیمه عمر و تامین آتیه خانواده
  5. بیمه عمر تامین آتیه زنان خانه‌دار
  6. بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی
  7. بیمه عمر و بازنشستگی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بیمه تمام عمر

این بیمه‌نامه به این شکل است که در صورتی که فرد بیمه شده در هر سنی و در هر چند سالی که بیمه پرداخت کرده باشد، فوت کند شرکت بیمه، سرمایه‌ای را به ذینفعان بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. صاحبان بیمه عمر هیچ پوششی به غیر از پوشش فوت ندارند. در پایان قرارداد در صورتی که بیمه‌گذار زنده باشد هیچ مبلغی به آن تعلق نمی‌گیرد.

2. بیمه عمر زمانی

یکی دیگر از انواع بیمه عمر، بیمه زمانی است که در صورتی بیمه‌گذار در طول مدت بیمه‌نامه فوت کند، سرمایه بیمه‌نامه به ذینفعان می‌رسد؛ چنانچه که دارنده این بیمه‌نامه در انتهای قرارداد زنده باشد هیچ مبلغی به وی پرداخت نمی‌شود.

بیمه عمر زمانی

3. بیمه عمر و تامین آتیه فرزندان

همانطور که از اسمش مشخص است این بیمه‌نامه برای فرزندان است که معمولا اغلب خانواده‌های برای فرزندان خود این بیمه‌نامه را تهیه می‌کنند. با خرید این بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری در سنین پایین صورت می‌گیرد و هنگامی که فرزند شما بزرگ می‌شود و نیاز به حمایت مالی دارد می‌توانید از اندوخته مالی بیمه‌نامه خود استفاده کنید. مدت این بیمه‌نامه به مدت 30 سال است.

4. بیمه عمر و تامین آتیه خانواده

مراقبت از خانواده از اولویت‌های مهمی است. این بیمه‌نامه برای زمان‌هایی که در کنار خانواده نستید که از آن‌ها حمایت کنید بهترین گزینه است. این طرح یکی از طرح‌های بیمه عمر است. سرمایه فوتی در بیمه عمر و پرداخت آن ذینفعان می‌تواند یکی از حمایت‌های مالی برای خانواده‌ها باشد. اگرچه مدت بیمه‌نامه تمام شد پس‌انداز نهایی بیمه‌نامه در اختیار بیمه‌گذار قرار خواهد گرفت.

5. بیمه عمر تامین آتیه زنان خانه‌دار

تمامی زنان خانه‌دار برای آینده مالیشان نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی دارند. داشتن بیمه و پوشش‌های بیمه‌ای می‌تواند پشتوانه‌ای برای زنان خانه‌دار باشد که هیچ بیمه‌نامه‌ای ندارند.

بیمه عمر تامین آتیه زنان خانه‌دار

6. بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی

این نوع بیمه عمر بیشتر برای مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که فردی در هنگام بازپرداخت وام بانک‌ها و موسسات مالی فوت کند. در صورتی که از این پوشش بیمه‌ای برخوردار باشد شرکت بیمه بقیه تعهدات وام باقیمانده را پرداخت می‌کند.

7. بیمه عمر و بازنشستگی

بازنشستگان علاوه بر داشتن مستمری در صورتی که کنار آن نیز مبلغی پول دریافت نمایند می‌توانند بهتر و با اطمینان خاطری بقیه عمرشان را سپری کنند. از دیگر نمونه‌های بیمه عمر، بیمه بازنشستگی است که از طریق پرداخت حق بیمه در پایان اندوخته بیمه‌ای وی تبدیل به مستمری بازنشستگی می شو و در اختیار بیمه شده قرار می‌گیرد.

بیمه عمر و بازنشستگی

پوشش‌های مختلف بیمه عمر

  • پوشش اصلی بیمه عمر، پوشش فوت است.
  • امکان پوشش ازکارافتادگی
  • حق پوشش هزینه پزشکی
  • ارائه بعضی از پوشش‌های خاص در برخی از شرکت‌های بیمه
  • امکان پوشش بیماری‌های خاص مانند جراحی عمل قلب باز، انواع سرطان، سکته قلبی و مغزی، نقص عضو یکی از اندام‌های حیاتی.

مزیت‌های داشتن بیمه عمر

  1. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مزیت‌های بسیاری اعم از:
  2. امکان دریافت وام بدون نیاز به ضامن پس از واریز کردن حق بیمه به مدت دو سال تمام برحسب 90 درصد اندوخته.
  3. مشخص کردن ذینفعان متفاوت برای بهره‌مندی از سرمایه بیمه آتیه
  4. ایجاد سرمایه‌گذاری قابل توجه برای دارندگان این بیمه‌نامه
  5. امکان پرداخت سود تضمینی و سود مشارکت به بیمه‌گذار

انواع بیمه عمر و سرمایه‌گذاری را از کجا تهیه کنیم؟

برای انتخاب بهترین بیمه عمر و سرمایه‌گذاری با بررسی و تحقیق در این مورد ویژه همچنین مقایسه کردن بین شرکت‌های مختلف بیمه و طرح‌های مختلف می‌تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با شرکت بیمه سنتر در ارتباط باشید و از کارشناسان متخصص و مجرب ما در این راستا کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *