اطلاعات بیمه عمر

شاخه‌های دیگری از انواع بیمه، بیمه عمر است افراد می‌توانند از این طریق به صورت بلند مدت سرمایه‌گذاری کنند. در این گفتار قصد داریم اطلاعات بیمه عمر را در اختیار شما قرار دهیم. با سرمایه‌گذاری در بیمه عمر دیگر نگران آینده خود نباشید.

علت اصلی ایجاد بیمه عمر

با ظهور و ورود جوامع مختلف انسان‌ها برای تامین کردن و بر آورده نمودن نیازها و خواسته‌های خود اعم از نیازهای جسمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شرکت‌هایی روی کار آمدند که خدمات بیمه را انجام می‌دادند این شرکت‌ها با مطرح کردن طرح‌های مختلفی و گوناگونی متناسب با نیازهای انسان‌های امروزه و برای تامین کردن خواسته‌های مالی و درمانی آن‌ها همچنین برای آسان‌تر و راحت‌تر کردن و به وجود آوردن یک ثبات مالی به ویژه در زمان‌هایی که حادثه‌ای ناگوار رخ می‌دهد و افراد وابسته به شخص فوت شده و یا حادثه‌دیده توان تامین کردن نیازهای اولیه خانواده را نیز ندارد از این طریق می‌تواند از مزایای این تامین اقتصادی استفاده کنید. در بیشتر جوامع نیازهای خانواده با هر درجه‌ای از پیشرفت و ارتقا را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • برآوردن درآمد مشخص برای افراد یک خانواده بعد از فوت سرپرست خانواده.
  • تامین کردن درآمدی معین برای روزهایی که فرد دچار از کارافتادگی، بازنشستگی و پیری می‌شود.

بیمه اشخاص اعم از عمر، درمانی و حادثه یکی از فاکتورهای تعیین‌کننده برای سنجش و میزان اندازه‌گیری تامین و رفاه مردم کشور است. در برخی از کشورها افراد با توجه به نیازهای خود از این تامین برخوردارند. با مطمئن شدن و اعتماد بخشیدن و یک برنامه‌ریزی موثر توسعه و گسترش‌یافته جوامع خویش مشارکت و همیاری می‌کنند.

شرایط و عوامل تعیین کننده هزینه‌های بیمه عمر

در اقدامات اولیه با پیدایش بیمه‌های عمر، قوانین و دستورالعمل‌های علمی و فنی در رابطه با جداول حق بیمه و چگونگی انتخاب حوادث پایه‌گذاری نشده بود در حقیقت با جدول مرگ‌ومیر، نقطه شروعی در تاریخچه بیمه عمر به حساب می‌آید و امروزه شرکت‌های بیمه در هنگام انتخاب بیمه‌گذاران، عوامل و معیارهای مختلفی را برای قبول یا رد کردن یک پیشنهاد و همچنین مشخص کردن حق بیمه متناسب با شرایط سنی و سلامت بیمه‌گذار مورد توجه قرار می‌دهند.

شرایط و عوامل تعیین‌کننده هزینه‌های بیمه عمر

عوامل تعیین‌ کننده هزینه‌های بیمه عمر

از فاکتورهایی که برای تعیین کردن هزینه‌های بیمه عمر در اصفهان کاربرد دارد عبارت است از:

  1. سابقه سلامتی خانواده
  2. سن
  3. شغل و حرفه
  4. جنسیت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سابقه سلامتی خانواده

در حال حاضر با مشاهده‌ی آمار و تجربیاتی که در این زمینه کسب شده است حاکی از آن است که طولانی عمر کردن یک امر کاملاً ارثی در خانواده است. عمر طولانی احتمال دارد که ریشه در توارث و یا در محیط و شرایط زیست خانواده و شیوه‌های غذا خوردن فرد باشد. برخی از بیماری‌های موروثی نیز هم به دلیل فوت والدین و یا دیگر اعضای خانواده قادر هستند در هنگام پذیرش خطر، عامل تعیین‌کننده محسوب شود.

2. سن

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل تعیین‌ کننده هزینه‌های حق بیمه و بیمه عمر سن بیمه‌گذار است از همین رو جداول حق بیمه با موارد استفاده از جدول مرگ‌ومیر، هزینه‌های بیمه‌گر و قیمت سود ناشی از سرمایه‌گذاری را تنظیم می‌کند.

3.شغل و حرفه

بیشتر مشاغل و حرفه‌ها تاثیرات ناخوشایند خود را در طول زمان‌بر زندگی افراد می‌گذارند به عنوان نمونه افرادی که در معادن کار می‌کنند و فعالیت دارند با توجه به اینکه شرایط محیط کارشان مناسب نیست در طولانی مدت با مرگ‌ومیر بسیاری نسبت به دیگر گروه‌ها مواجه می‌شوند. به همین دلیل در کشورهایی که شرکت‌های بیمه، بیمه عمر گروهی صنعتی را به بازار ارائه می‌کنند، شغل و حرفه بیمه‌گذاران از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل ارزیابی و سنجش خطر به حساب می‌آید.

4. جنسیت

در اغلب مناطق و کشورهای جهان به این موضوع به اثبات رسیده است که خانم‌ها بیشتر از آقایان عمر می‌کنند و متوسط طول عمرشان نیز بیشتر است. بر همین اساس علت شرکت‌های بیمه جداول جمعیتی را برحسب جنسیت مشخص می‌کنند که در این جدول‌ها در زمان محاسبه و سنجش حق بیمه به کار می‌رود.

انواع بیمه‌های عمر در دنیا

انواع بیمه‌های عمر در دنیا

امروزه در جوامع بشری به دلیل توانایی و نیازهای مختلف اقتصادی که وجود دارد از این جهت شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلف و مناسبی با توجه به نیاز هر جامعه ارائه می‌کنند.

در این مبحث هر آن چیزی که به آن اشاره می‌کنیم تقسیم‌بندی‌های مختلف بیمه‌های عمر برحسب شرایط بیمه عمر و حق بیمه است. چنانچه که هرکدام از آن‌ها نیز خود به زیرشاخه‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌شود اعم از:

  • بیمه بازنشستگی
  • بیمه‌های تمام عمر
  • بیمه‌های مستمری
  • بیمه عمر گروهی
  • بیمه عمر زمانی
  • بیمه‌های مختلط پس‌انداز

1. بیمه بازنشستگی

در این دوران که سالمندان با توجه به اینکه سالیان سال کار و فعالیت داشته‌اند و در حال حاضر به دلیل کهولت سن دیگر توانایی لازم برای کار کردن را ندارند و با مشکلات تامین مالی و اقتصادی نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین در این سن با مشکلات درمانی زیادی نیز روبه‌رو می‌شوند به همین علت با استفاده از این نوع بیمه‌های می‌توانند با خیال آسوده بقیه عمر خود را سپری کنند.

هدف اصلی بیمه عمر بازنشستگی ایجاد پوشش اقتصادی برای افراد مسنی است که ازکارافتاده هستند و توانایی و قدرت فعالیت و کار را ندارند. با توسعه و گسترش دادن این نوع طرح‌های بیمه‌ای می‌توان تا حدود بسیار زیادی مشکلاتی اقتصادی و درمانی افراد را تامین نمود.

2. بیمه‌های تمام عمر

یکی از نمونه‌های پوشش‌های بیمه‌ای وجود دارند که قرارداد آن‌ها برای تمام مدت عمر بیمه‌گذار پایه‌گذاری شده است که حق بیمه را به صورت سالیانه پرداخت می‌نماید. سرمایه‌ی مشخص شده در صورت فوت شخص بیمه‌گذار به وارث قانونی او پرداخت می‌شود. البته این امکان در قرارداد نیز وجود دارد که فرد بیمه‌گذار می‌تواند حق بیمه را به صورتی تنظیم نماید که برای تمام عمر نباشد و تنها تا زمان بازنشستگی آن این قرارداد فسخ گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *